Oktober 2017

Hallo familie

Met een knaller van een startvergadering zijn we er dit jaar goed ingevlogen. Benieuwd naar de andere speciale activiteiten en evenementen die er nog gepland staan dit scoutsjaar? Check dan zeker onze activiteitenkalender (in bijlage) en hou deze data alvast vrij in je agenda! Ook in oktober staan er heel wat leuke dingen te gebeuren op de scouts en gaan verschillende takken op weekend, kijk daarom snel in het maandprogramma wat jouw tak allemaal gaat doen. Zondag 29 oktober zal het geen scouts zijn, de leiding gaat dan namelijk samen op weekend. Ook de contactgegevens van de leiding zijn nu terug te vinden op de website (bij de takken) en staan tevens in bijlage.

Aan de leden die hun lidgeld nog niet betaald hebben willen we vragen om dit ten laatste tegen 22 oktober in orde te brengen. Gelieve het bedrag (35 euro) op het rekeningnummer van de scouts (BE64 7360 1096 9552) te storten met vermelding van ‘lidgeld naam en tak van het kind’. Indien u recht heeft op een tegemoetkoming van uw ziekenfonds: gelieve dan de juiste documenten met naam ingevuld op papier aan de groepsleiding te bezorgen (of in de brievenbus te steken). Wij zullen deze dan zo snel mogelijk invullen zodat u die de week nadien opnieuw kan komen ophalen.

Van 9 tot 27 oktober worden er wegenwerken uitgevoerd op het kruispunt van de Kapt. A. Tobbackstraat, Audenhovenlaan en Hanswijkstraat. Er zal dan geen verkeer mogelijk zijn op dit kruispunt. Ook voor fietsers en voetgangers zal er slechts een beperkte doorgang zijn. Omdat dit een belangrijke route naar de scouts is raden we aan om alternatieven te zoeken en rekening te houden met een langere reistijd. Meer info op de website van de gemeente Boortmeerbeek .

Op vrijdag 20 oktober is het weer Dag van de Jeugdbeweging: doe je uniform aan om naar school te gaan en laat zien dat je bij Scouts Boortmeerbeek bent. Na schooltijd voorzien we samen met de andere jeugdverenigingen leuke activiteiten en lekkere pannenkoeken aan de sporthal. Zeker komen dus, alle info op de flyer! Kinderen van de lagere scholen kunnen zich nog tot en met dinsdag 10 oktober inschrijven voor het gratis busvervoer via deze link. Kinderen van de secundaire scholen zijn ook meer dan welkom en kunnen op eigen kracht naar de sporthal komen om mee te doen.

Vanaf nu is er terug de mogelijkheid om gepersonaliseerde scoutstruien te bestellen. Dit kan elke week voor/na de vergadering bij de groepsleiding of via mail. Een trui kost 25 euro. Bij het bestellen moet u de naam opgeven, het opschrift dat aan de achterkant moet komen (naam of totem) en de maat*. We bestellen alleen als de betaling in orde is (met vermelding van trui + naam van het kind). Meer info vind je in het document in bijlage. Ook de groepsdassen kunnen nog steeds bij de groepsleiding gekocht worden (aan 11 euro per stuk).

*kindermaten: 5/6j, 7/8j, 9/11j, 12/14j

volwassenmaten: XS, S, M, L, XL, XXL

Vragen, problemen, opmerkingen? Contacteer de groepsleiding via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Een stevige linker van de leiding en groepsleiding!

 

 

Start van het nieuwe scoutsjaar

Het kamp ligt helaas weeral enkele weken achter ons dus wordt het stilaan tijd om aan het nieuwe scoutsjaar te denken. In dit mailtje krijgen jullie een overzicht van de belangrijkste informatie omtrent de startactiviteit en het kampvuur, de tweedehands uniformverkoop de inschrijvingen en verloren voorwerpen van afgelopen kamp.

Kampvuur en startactiviteit .

Op zaterdag 23 september beginnen we het nieuwe scoutsjaar. Om 14u verwelkomen we alle leden voor de startvergadering (waar we heel wat speciale activiteiten voor voorzien, dus zeker komen). Daarna, vanaf 17u zijn ook de ouders welkom om van ons heerlijk (à volonté) pastabuffet te komen smullen (volwassenen: 10 euro, kinderen 8 euro). Om 19u steken we dan ons grote kampvuur aan. Later op de avond kunnen we genieten van 3 live-optredens om het feest helemaal af te maken. Let op: voor het eten vragen we wel om op voorhand in te schrijven via deze link (voor 18 september)! Meer info vindt u op ons facebook-evenement . Wilt u ons graag een handje helpen om een van de talrijke shiften te vervullen? Geef dan zeker een seintje aan de groepsleiding.

Tweedehands uniformverkoop

Zoals vorig jaar willen we dit jaar willen we ook een tweedehands uniformverkoop doen. Heeft u uniformstukken (enkel de kledij die de scoutswinkel aanbiedt: hemd, t-shirt, broek of rok en NIET de truien en dassen die wij zelf verkopen) die te klein zijn geworden maar nog wel in degelijke staat zijn? Gooi ze niet weg maar breng ze naar de scouts, u krijgt er zelfs nog geld voor (5 euro per stuk; 2,50 euro per t-shirt)! Binnenbrengen kan doorlopend (overdag) van dinsdag 12/9 tot zaterdag 23/9 op de scouts. Tijdens het kampvuur zullen we dan alle binnengebrachte stukken te koop aanbieden voor iedereen dat hier interesse voor heeft (wij vragen 10 euro per stuk; 5 euro per t-shirt). Kom dus zeker eens langs!

Inschrijvingen nieuwe werkjaar

Tijdens de eerste weken van september zal de nieuwe takleiding een huisbezoek brengen of u contacteren om zich voor te stellen en de inschrijving voor het nieuwe werkjaar in orde te maken. Vanaf 1 september kan u ook het lidgeld ( 35 euro) overschrijven op onze rekening (BE64 7360 1096 9552).

Ook broertjes en zusjes (vanaf geboortejaar 2011) die naar de scouts willen komen mogen altijd twee keer komen proberen, maar zorg dat ze steeds aangemeld zijn bij de leiding (naam, gsm en e-mail achterlaten).Inschrijven kan vanaf 1 september (en niet vroeger), in bijgevoegd document kan u alle nodige informatie lezen. Wilt uw zoon/dochter stoppen met de scouts? Geef dan graag een seintje (via mail) aan de groepsleiding zodat we hem/haar kunnen uitschrijven.

Individuele steekkaart

Verloren voorwerpen kamp 2017

Tijdens het kampvuur (van 17u tot 21u) kan u nog een laatste keer komen kijken naar de verloren voorwerpen van afgelopen kamp. Daarna schenken we alles weg aan het goede doel.

Indien u vragen, problemen of suggesties heeft zijn wij steeds bereikbaar: mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Een stevige linker en graag tot op ons kampvuur!

De leiding en groepsleiding van scouts Boortmeerbeek 2017-2018

PS: Zin om een handje te komen helpen? Geef gerust een seintje aan de groepsleiding.

Mei '17

Ook aan het scoutsjaar komt helaas een einde, maar voor het zover is kunnen we ons nog eens helemaal uitleven in de maand mei! In juni zullen er geen activiteiten zijn. Na de laatste vergadering ( op zaterdag 27 mei) zien we elkaar graag terug op kamp.

Op zaterdag 6 mei staat ook de jaarlijkse streekbierenavond van onze jins op het programma. Iedereen is vanaf 19u van harte welkom om verschillende uitstekende bieren te proeven. Natuurlijk is er ook een gezellig kampvuur en zal er voor een streepje muziek en de gepaste late-night snacks gezorgd worden. Zet u alvast aanwezig op hun facebook-event !

Deze zomer gaan we met z’n allen op kamp in Lo-Reninge in het verre West-Vlaanderen. Op zaterdag 27 mei (tussen 20u30 en 21u30) organiseren we een inschrijvingsavond waarbij u uw kinderen kan inschrijven voor het kamp. Geen probleem als u er dan niet kan bijzijn, ook later zal u nog kunnen inschrijven. Voor alle praktische informatie over het kamp zelf en de inschrijvingen zal u binnenkort een speciale kampmail ontvangen met daarbij ook het kampboekje. Hou dus zeker uw mailbox in de gaten.

Graag vermelden we nog even de kampdata zodat u hier zeker al rekening mee kan houden in uw vakantieplanning. De givers vertrekken op woensdag 19 juli met de fiets, alle andere takken vertrekken opzondag 23 juli aan de sporthal met de bus. Opzaterdag 29 juli organiseren we onze bezoekdag, waarna de kapoenen terug mee naar huis gaan. Al de rest komt woensdag 2 augustus terug met de bus naar Boortmeerbeek.

Ondertussen kan je onze eigen scouts nog steeds mee helpen sparen voor de speculoospasta op kamp (registreer je code via deze link ). Je kan ook Open Kamp steunen door flapjes van de Joyvalle-melk en Appelsientje te verzamelen en aan de leiding af te geven. Vergeet niet om deze zeker tijdig af te geven (uiterlijk op de laatste vergadering). Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Vele zonnige groeten van de leiding en groepsleiding!

#grenzeloosgroeien

Vragen, problemen, onduidelijkheden,… ? contacteer de groepsleiding!

Adres

Jeugdverblijfcentrum Kalleberg – scouts Boortmeerbeek
Schoubroekstraat 21 b
3190 Boortmeerbeek

Contact

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.